Menu
Menu

Blaren voorkomen


Warmte en vocht kan de kans op blaren vergroten. De warmte ontstaat doordat je voeten opzetten tijdens het lopen waardoor je schoenen die eerst perfect zaten opeens een half maatje te klein zijn geworden. Vocht, stof of zand in je sokken kan er voor zorgen dat je last van blaren krijgt. Door het blijven lopen en doordat je voet constant langs je schoen schuurt is de kans groot dat je blaren krijgt. Onderstaande tips helpen u blaren zoveel mogelijk te voorkomen
+Draag altijd goede wandelschoenen.+Loop uw schoenen altijd goed in.
(dus ga geen lange afstanden lopen op uw nieuwe schoenen). +Smeer uw voeten regelmatig in met voetverzorgende zalfjes. +Plak uw gevoelige plekken op uw voeten van tevoren af met sporttape of gebruik talkpoeder.+Was uw voeten met koud water en zonder zeep.
(zeep maakt uw voeten zacht en gevoelig).

Tips om het wandelen met uw kind leuker te maken

Een wandeling met kinderen kan wel eens lastig zijn. Jammer, want wat is er nu leuker dan een vakantie gebied verkennen met een goede wandeling of even de benen te strekken op een zonnige dag. Met onderstaande tips kunt u het wandelen voor uw zelf en uw kind een stuk makkelijker en plezieriger maken. +Zorg voor een goede uitrusting
Denk bijvoorbeeld aan goede wandelschoenen van het merk Grisport of Lowa. +Maak uw kind enthousiast
Zeg bijvoorbeeld niet dat u gaat wandelen maar dat u een speurtocht heeft uitgezet of op avontuur gaat.+Beloon uw kind
Motiveer uw kind door hem of haar bijvoorbeeld een ijsje aan te bieden na de wandeling zodat zij de motivatie bewaren om nog even door te lopen.+Wandel regelmatig
U kunt van u kind niet verwachten dat hij of zij na de eerste wandel tocht een afstand van 10km kunnen lopen en begin dus met een korte afstand van bijvoorbeeld 2km.

Voor bergwandelaars


Tegenwoordig gaan steeds meer mensen wandelen op vakantie in het buitenland. De kans is dan ook groot dat deze wandelingen worden gemaakt in gebieden zoals de Pyreneeën of andere berggebieden. Tijdens deze bergwandelingen is het belangrijk dat u de juiste schoenen aan heeft want niet elke schoen is geschikt op elk terrein. Wilt u meer informatie over bergschoenen in de categorie A, B en C kijk dan in de onderstaande kolommen.

Wandelschoen categorieën

Categorie A

Wandelschoenen uit categorie A zijn gemaakt voor wandelingen op heuvelachtig terrein. De schoenen zijn licht en soepel, waardoor deze uitermate geschikt zijn voor bijvoorbeeld strandwandelingen of een wandeling in het bos.

+Soepele wandelschoenen+Geschikt voor lange afstandswandelingen+Multifunctionele schoen+Ondersteunend voetbed-Niet geschikt in nat of moeilijk terrein


Categorie B

Wandelschoenen uit categorie B zijn geschikt voor wandelingen op bergachtig terrein. Het verschil met wandelschoenen uit categorie A is dat schoenen uit categorie B een stuk steviger en stijver zijn. Dit levert als voordeel op, dat de schoenen meer steun bieden bij het tillen van een zware rugzak. Wandelschoenen categorie B zijn minder geschikt voor wandelingen op vlak terrein.

+Geschikt voor bergwandelingen+Hoog draagcomfort+Waterdicht en warm+Schoenen met ventilatie systeem-Zware schoenen

Categorie C

Wandelschoenen uit categorie C zijn geschikt voor bijvoorbeeld een oversteek van een gletsjer. De schoenen bieden meer dan voldoende steun, wanneer u met een zware bepakking loopt. Wandelschoenen categorie C hebben een stuggere zool dan bijvoorbeeld wandelschoenen uit categorie B, maar zijn nog steeds buigzaam.

+Stevige trekkingsschoen+Perfecte controle op ruige ondergrond+Waterafstotend+Schoenen met ventilatie systeem-Zware schoenen

Checklist

Eten en drinken

- Flesje water
- Boterham
- Fruit
- Snack
- Thermosfles
- Maaltijdset

Accessoires

- Paraplu
- Wandelstok
- Foto camera
- Pen en papier
- Geïsoleerd matje om op te zitten
- Multitool
- Zaklamp
- Portemonnee

Voor noodgevallen

- Telefoon
- Kompas
- EHBO setje
- Paracetamol
- Zonnebrandcrème

Best verkochte producten: